≡ Menu

Може ли да се вярва на Google?

Чудите се как да изградите своето SEO след Penguin updates, без да харчите много пари?

Ако питате за това Google, видеоклиповете на Matt Cutts и Google Webmaster Guidelines ще ви кажат  да създавате качествено съдържание и да забравите за трупането на линкове.

Ето какво е лошото на Matt Cutts:

  • Той е PR гуру. Неговата работа е да избягва неудобни въпроси и дори да лъже, ако е необходимо.
  • Работата му е много трудна (опитва се да надхитри много на брой интелигентни оптимизатори). Затова, той се опитва да ги настрои един срещу друг с подаването на репорти. Не е за вярване, но този евтин трик работи от време на време. Това трябва да спре.
  • Той е добър в работата си, затова да го слушате или да слушате новите му заместници от екипа за пропаганда на Google е нещо, застрашаващо вашато лична връзка със SEO реалността. Ето защо аз избрах да не им обръщам внимание въобще. Но ако решите, можете да опитате да четете между редовете и да получите информация от техните изказвания. Винаги е полезно да опитате да направите това, което ви казват, че не трябва да правите.

Ето какво е лошото на Google Webmaster Guidelines:

  • Те не са никакви закони или Terms of service. Те са напълно незадължителни, но въпреки това Google манипулира SEO обществото да си мисли, че това е Свещения Граал.
  • По всички нормални стандарти (dofollow) линк в Интернет е един от най-добрите начини да кажеш „Препоръчвам Ви“, „Благодаря Ви“ или просто „Кефиш ме“. Преследвайки неестествените линкове, Google също преследва и естествените такива. И това не е инцидентно, както казва Matt Cutts и очаква да му повярвате, а през цялото време (известни са ми безброй примери за това).
  • Те използват класически метод за манипулация – думата „спам“ (или както Google го наричат – „уебспам„), която се възприема негативно от всички, се асоциира със стратегии за създаване на линкове с гост блогване и купуване на линкове, което са напълно етични SEO стратегии и нямат общо с общоприеото значение на думата.
  • Следвайки ги не ви гарантира, че няма да ви накажат – Google като компания не е вързана за тях и може да избере да прецака всеки уеб сайт, който не харесва, по всяко време. Аз имам много опит с този вид злоупотреби от Google и всичко е описано подробно тук http://karakehayov.com
  • Google не изисква тези правила да бъдат спазвани от големи уеб сайтове (двойни стандарти).
  • Дори сайтовете на Google често не ги следват.
  • Те имат единствената цел да увеличат до максимум печалбите на Google (те са публична корпорация, а не някакъв ангел-пазител на Интернет чистотата, както те искат да вярвате). Тъй като Google печели пари почти само от Adwords,  те искат да спрат оптимизаторите да си харчат бюджета за линкове. Докато те се нуждаят от оптимизаторите да направят уеб сайтовете достъпни за бота и не твърде ужасно структурирани, те наистина, ама наистина ги мразят, когато купуват линкове, защото това им взима потенциалните пари от Adwords. И тук говорим за милиарди на година. Оттук идват и правилата на Google, както и пропагандата, че платените линкове са забранени/неетични.

Въпреки това, платените линкове са напълно етични. Платените линкове и Adwords изкривяват органичното търсене заради пари. Единствената разлика е кой получава парите накрая. Не мисля, че храненето на алчна корпорация с десетки милиарди резерви е нещо по-добро, отколкото да даваш пари на малки порции на Интернет общността (малко или много за едно и също нещо). Освен това поради сложността и дългосрочността на SEO кампаниите, те обикновено се ползват основно от коректни бизнеси, докато Adwords може (теоритично, разбира се това не е масовият случай) да пусне всеки измамник за 1 ден (и Google с удоволствие ще му вземе парите).

Ако един ден всички бойкотират Adwords в Search, общият трафик на сайтовете няма да намалее – Интернет печели, Google губи. Мога да ви кажа приблизително и цифрата, която ще печели Интернет – 100 милиона долара… на ден. Google ще остане почти без приходи и ще се наложи да почне да взима пари от NSA за това, че следи целия свят, вместо да им дава данните за онлайн поведението ви безплатно, както досега :)

Google don't be evil

Така че какво трябва да направите, след като осъзнаете, че не трябва да се вярва изобщо на Google?

Трябва да изграждате линкове – просто пробвайте да не го правите в която и да е конкурентна ниша и ще видите колко ви е нужно. Маркетингът само със съдържание е чудесен и качественото съдържание има много предимства. В някои случаи това може да ви донесе достатъчно връзки, за да се изкачите нагоре, но в реалността (особено за нови сайтове) това няма да се случи (съжалявам!). Най-вероятно ще получите споделяния в социалните мрежи, но не толкова връзки към сайта. Споделянията са страшно лесни за изкуствена манипулация дори с $5 във Fiverr  (много по-лесни от качествени обратни връзки) и следователно не стават за критерий за SERP, така че едва ли някога ще станат много важни (съжалявам!).

И сега се върнахме на основния въпрос. Как се прави евтино и качествено изграждане на линкове?

Отговорът на този въпрос може да прочетете тук, в блога на Tool.Domains.

И ако статията ви е харесала, не забравяйте да споделите :)

Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on LinkedIn

{ 3 comments… add one }

  • рокли online 30.03.2015, 15:09

    Поклон !!! Малко хора разбират за какво иде реч, но ти си един от тях. Повечето неща ги знаех, но статията ти е страхотна.

  • Тодор Иванов 13.07.2015, 22:12

    Истините болят, за съжаление малко хора ще те вземат на сериозно. Подкрепям те напълно казаното в статията. А на всичко отгоре сега ни затрудняват и с промените в PR.

  • Веселин Миланов 02.01.2016, 8:48

    От 3 години съм открил тази истина и въобще не се връзвам на ценните им указания. За оптимизация е достатъчно да се спазват основните SEO правила. Относно изход от Penguin updates , моя скромен опит показа, че не трябва да се губи труд и време за възстановяване на засегнат сайт, защото едва ли ще възстанови позицията си в SERP.Най-лесното и сигурно решение е да се направи нов сайт с уникално съдържание, а засегнатия да се използва за релевантни линкове.

Leave a Comment